Implementatie IT service management
auteurs Louk Peters
uitgever Ten Hagen Stam Uitgevers
serie ITIL compact reeks (TenHagenStam)
jaar 2003
isbn 90-440-0684-3
Helaas is dit boek uitverkocht.
Als derde deel in de ITIL Compact Reeks is verschenen: 'Implementatie IT service management'. De ITIL Compact Reeks brengt een aantal verkorte uitgaven in zakformaat van de officiële ITIL-uitgaven van de Engelse OGC. Dit derde deel in de reeks geeft richtlijnen voor het implementeren van ITIL-processen. Het boek is een beknopte weergave van het OGC-boek Planning to Implement Service Management.
'Implementatie IT service management' is een handzaam naslagwerk dat uitlegt welke vragen beantwoord dienen te worden wil de invoering van ITIL daadwerkelijk tot een kwaliteitsverbetering leiden. Na een korte algemene introductie en behandeling van de generieke aspecten rondom de invoering van ITIL, wordt in een aantal hoofdstukken de aanpak van een IT service management-traject uitgelegd. Tot slot bevatten de bijlagen voorbeelden van kritieke succesfactoren (KSF’s) en key performance indicatoren (KPI’s) per ITIL-proces.
Implementatie IT service management is ook nuttig bij het opstellen van een plan van aanpak voor een ITIL-implementatie.
De ITIL Compact Reeks heeft als doelgroep iedereen die met IT-beheer te maken heeft of zich daarvoor interesseert. Voor leidinggevenden van IT-afdelingen biedt de ITIL Compact Reeks inzicht in de manier waarop medewerkers binnen de processen ingezet kunnen worden.